För hon har tagit studenten...!!

Tidigare idag så var det dags för min lilla kusin Amies utspring på Nacka Gymnasium. Jag hade jobbat natt kvällen innan så jag hann inte sova mer än 3 timmar innan det var dags att gå upp igen, så jag var skittrött. Men detta är ju inget jag kunde missa! Väl på plats så var det PACKAT med folk. Man kunde knappt ta sig omkring, och ännu svårare att hitta släkten. Men precis innan hon sprang ut så fann vi varandra bland allt kaos, som tur var. Det var typ 40 pers som stod och väntade på henne. Vid såna här tillfällen tycker jag faktiskt synd om personer som inte har släktingar. Tänk er att springa ut och bara omfamnas av din mamma. Eller pappa. Eller bara de två + mormor typ. Fett ohype. Alla var iallafall fett glada och hypade och det blev en riktig fest där a la african style med trummor och allt. Alla svennarna var säkert helt chockade av den stora folkmassan som stod i en ring och dansade loss till trummor haha.

Kunde dessvärre inte närvara på studentmottagningen eftersom att jag skulle jobba men jag kan tänka mig att det var nice. Alla människorna, all mat, tårta... jag ni vet. Såg på FB att någon hade lagt in bilder och att Amie hade bytt outfit 4 gånger under festens gång (inte inklusive utspringsklänningen) hahah. Doing it big!

Kan inte tänka mig att det var hela 7 år sedan jag tog studenter! 7 år!! Det låter helt sjukt. Kommer iallafall ihåg att det första min pappa sa till mig efter att jag sprungit ut va "gå inte nära alkoholen!!"  Inte "grattis" eller nått sånt. hahaha. Exakt samma sak sa han när min brorsa sprang ut. Skillnaden var bara att jag lyssnade haha. Drack inte en enda droppe under hela dagen/kvällen. Men jag hade ändå skitkul och tappade rösten i typ en månad framåt. Idag så sprutade det alkohol från alla flaken och alla vart helt genomblöta. Det rann t.om massa öl på marken... Skulle aldrig kunnat gå hem och stinkit öl. Plus, om man har weave så måste man ju tvätta håret och allt innan mottagningen. =S.

Iallafall... Jag och Mona hade en gemensam mottagning eftersom att vi gick i samma skola och har exakt samma släktingar, men vi kunde inte ens gå på vår egna slutskiva pga att allt blev så sent (gambian time) och vi typ skar tårtan kl 12 på natten. Well well.. Nog om mig och mina minnen från yngre dar.

Grattis till studenten Amie!!



Jag och min lilla gudson Ibou.


Sötnöt!


Amie Colleh


Mina kusiner Manneh, Pala, Amie och Awa.


Shake-yo-booty-time!


Gulliga KJ, Babette och vår kära Nancy!


Min älskade baby Ava aka the diva

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0