Oh holy maternity leave!

Det finns nog inget bättre än att vara mammaledig! Varför jag känner så är nog för att man får nog med tid att lära känna sitt barn, följa deras utveckling och ge den all kärlek och trygghet de behöver som mest under deras första år. Jag tycker det är jätte viktigt att utnyttja den här tiden till max och mysa med sin lilla familj. En familj jag kan kalla min egen. Det här kanske låter cliche men jag har hittat meningen med livet, meningen med mitt liv iallafall och det är min man och mitt barn. De gör mitt liv meningsfullt. Känslan är obeskrivlig. De får mig att känna mig hel helt enkelt.
Det andra som är så bra med mammaledigheten är att jag kan njuta av sommaren och umgås lite närmare med mina nära och kära! känns som en bra tajming eftersom min lille fyller 6 månader snart, så då kan man hitta på massa utomhus aktiviteter osv.
När man ändå är inne på det här med mammaledighet, jag kom att tänka på USA... rätta mig om jag har fel men har hört att man bara får va hemma med sin nyföding i 3 månader? och då är det här även obetalt.. allvarligt? låter ju sjukt! måste bara säga att trots alla fördomar man haft mot Sverige om att det är tråkigt hit och dit så måste jag ändå ändå påpeka att vi har jävligt bra förutsättningar jämfört med andra länder. Särskilt när det kommer till familjefrågan och barn mm. Så om ni funderar på att skaffa barn inom en snar framtid så råder jag er att stanna kvar här pga många skäl. / Nancy


Kommentarer
Fatima

Jag blir helt rörd. Har Nancy och Mona fått barn. Vad fort tiden går. All Lycka och Kärlek till alla er.

2012-05-28 22:08:44
URL: http://www.mina-prinsar.com
Nancy

Men guuuud Fatima! hur mår du? det va skit längesen...är allt bra med dig? har du också barn nu:) xxx

2012-05-30 09:49:42

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0