en helt vanlig förkylning?

Min lilla plutt har snart varit förkyld i mer än en vecka, och jag har verkligen gjort allt för att försöka 'bota' han. Jag har gett han Nezeril näsdroppar, smörjt in han med Vicks och 'Dewingallam' (shea butter) utan att det har skett några större förändringar. Rackaren vägrar bli frisk!! oroligheten trappade upp en nivå när han började spy upp all sin mat för ca.2 dar sen efter typ varannan amning och detta i samband med en hosta som låter som en gammal alkis med rostig slemhosta. 

Igår natt fick jag nog och jag bestämde mig för att ta tempen på han, den va normal så det va ju skönt. Men det var fortfarande det där rasslande ljudet från hans bröstkorg som inte kändes ok, så jag beslöt mig för att va en extra ansvarsfull förälder och ringde in till vårdguiden runt 01.30 på natten. De har öppet dygnet runt vilket är skit bra för ibland kan det kännas skönt att bara få prata med nån som har mer kunskap gällande sånt här, det får en att känna någon typ av inre ro. De ställde självklart en massa frågor och vi kom fram till att det skulle va bra om jag även träffade en doktor vid närmsta vårdcentral för säkerhets skull. Så jag, syrran och barnen åkte in till SÖS tillsammans. Idag var det ju söndag så det fick bli Sasschkas barnakut på SÖS. Det blev 120 kr för vistelsen.

Vi träffade först två sjuksköterskor som vägde han, kolla så att andningen va ok och sög ut all snor och slem med hjälp av nån typ sug maskin. Han protesterade såklart och släppte ut lite tårar... but hey, it was for his own sake! Därefter träffade vi en doktor och han gjorde sina tricks och sa att allt såg fint ut så jag behövde inte gå runt med ett orosmoln över huvet. Så jag är glad att det inte va något mer än en jobbig baby förkylning eller vad jag nu ska kalla det. När vi va klara där så tog vi en sväng förbi Subway och satte oss på ett grönt område nära eriksdalsbadet. Efter det begav vi oss hemåt och när vi väl va hemma så va alla ganska slutkörda så vi tog en power nap. 

Nancy frågarhar ni upplevt samma typ av förkylning hos era barn? skulle ni agerat på samma sätt som jag och åka in till sjukhuset? dela gärna med er av era åsikter och erfarenheter! 






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0