Mica och Olivers Wedding Day! 02/06/12

Ok så på lördagen var det som sagt bröllopsdags för Mica och Oliver, numera kända som Mr and Mrs Henriquez! den här dagen hade inte bara brudparet sett fram emot men även alla som står de nära:) Jag tror det här va mina första riktiga 'wedding experience' asså då menar jag på ett katolskt sätt med hela ceremonin från kyrkan till altaret, löftena, mottagningen, dansen och ja hela grejen liksom. Bröllopet  va mer än perfekt och det såg precis ut som det gör på film. Mica fick det som många flickor drömmer om som små, och hennes dröm gick i uppfyllelse! trots all regn den dagen så glömde man bort ovädret så fort man klev in i kyrkan.
Hela vigsel ceremonin va upplagt på ett väldigt fint sätt och gjordes med stil. Men man kan inte förvänta sig nåt mindre från Mica, tjejen kan sin grej!! För det första så var hennes klänning himmelskt vacker en av de finaste jag sett, hon såg ut som en ängel i den, skit snygg var den och satt perfekt på henne.
Asså jag har så mycket att säga om den här dagen så om jag ska försöka gå in på alla detaljer så kommer det här inlägget leda till en liten bok men jag måste dela med mig lite till haha.
 
För att ge en bättre beskrivning da... när den klassiska bröllopslåten satte igång och Mica gick in genom dörren så fick man rysningar i hela kroppen och en klump i halsen bildades, jag blev riktigt rörd och kunde bara föreställa mig hur hon själv måste ha känt under stunden. Att tiden äntligen va inne att gifta sig med mannen i hennes liv... 
 
Under vigsel ceremonin så fick man även se ett uppträdande från Olivers kusin, som också är känd som Danjah. Han gjorde den här hitlåten 'my love' för nåt år sen. Han sjöng ' is this love' av Bob Marley, tyckte det va en jätte bra låt val. Micas kusin Kim sjöng också en kärlekslåt. Hon kan verkligen sjunga wow säger jag bara! jag visste inte att hon hade det i sig:) Släkt och vänner från olika delar av världen hade flugit in bara för att närvara på deras stora dag. Det va även välkända ansikten där b.la. Petter, Fille från 'Ison och Fille', Aycash mm. och massa andra stora namn inom musik industrin. Oliver jobbar ju som video producent och är skit duktig på det han gör därför har han fått äran att göra videos åt många kända artister både i Sverige och i utlandet. inkl. Petter dåra, Veronica Maggio och många många fler.
 
Vidare till mottagningen och festen då. Det tog plats på Lida Wärdshus ute i Tullinge. När vi kom dit så blev alla bjudna på välkomstdrinkar, det blev en massa underhålling, tal och glädjetårar. Maten va fräsch och riktigt god, det blev förrätt, huvudrätt och efterätt precis som det ska va. Det va blandat med allt möjligt från gravad lax, till ceviche och massa andra goda blandningar som har speciella namn men jag kommer inte ihåg namnen på de, så det kan bli ganska rörigt om jag ska försöka ge en beskrivning lol. Därefter var det fest hela natten lång och vi alla hade skit kul!! Hursomhelst, jag stannar nog här! här kommer lite bilder och videos från bröllopet... enjoy!:)
 
 
Vigseln tog plats på st. Maria Magdalena kyrkan
 
Brudtärnorna
 
 
Mottagningen på Lida Wärdshus
 
Grattis till Tracy som fångade brud buketten förresten!:D
 
Dags att hitta the goodies under the dress! lol
 
Oliver in action! he he he
 
Den traditionella valsen blev ersatt med fin latinsk musik istället
 
Vi och brudparet! inte bästa bilden väntar fortfarande på fotografens pics;)
 
Damien njuter av allt som händer runtomkring han!
 
Jag, Babe och Lilleman
 
Heta paret Tracy och Alex!
 
Mr and Mrs Lemon
 
 
 

Kommentarer
fatima

Tiden går så fort.. vi som en gång i tiden gick på högstadiet tillsammans. Puss på er Grattis till M och O.

Svar: Aa jag vet, tiden går verkligen jätte snabbt! ja det va tider det:)
chicmix.blogg.se

2012-06-08 21:43:25
URL: http://www.mina-prinsar.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0